Návrat na hlavnú stránku AOS
  Akadémia ozbrojených síl gen. M. R. Štefánika Nedeľa 19. 05. 2024        
 Hlavná stránka
Akadémia ozbrojených síl generála Milana Rastislava Štefánika

Marketing vzdelávacích inštitúcií?
 
    Je otáznik na konci tohto slovného spojenia skutočne oprávnený? V súčasnosti, už od základných po vysoké školy, či inštitúcie ďalšieho vzdelávania prišli na to, že pre svoje efektívne fungovanie, získavanie žiakov, frekventantov kurzov, uchádzačov o štúdium, ale aj pre získanie odberateľov svojich absolventov, alebo sponzorov a potenciálnych partnerov, jednoducho marketingovú komunikáciu potrebujú.

    O výmene skúseností v tejto oblasti medzi potencionálnymi konkurentmi - univerzitami a vysokými školami zo Slovenska a ČR, ale aj o odovzdávaní skúseností marketingových agentúr, obchodných a bankových organizácií, bola medzinárodná konferencia „Marketing vzdelávacích inštitúcií“ (MARVI), ktorú 6. a 7. novembra 2008 zorganizovala katedra spojov Žilinskej univerzity v Žiline.

    Napriek svojmu špecifickému postaveniu na trhu vzdelávania (štátna vysoká škola), téma marketingu rezonuje aj v Akadémii ozbrojených síl generála Milana Rastislava Štefánika. Aj preto sa, popri príspevku rektora brig. gen. doc. Ing. Miroslava Kelemena, PhD. a prorektora pre vedu plk. gšt. Ing. Pavla Nečasa, PhD. na tému „Marketingový mix v podmienkach štátnej vysokej školy“, AOS do organizácie konferencie zapojila aj partnersky.

    Cieľom marketingu v prípade vzdelávacích inštitúcií je najmä prilákanie študenta prísľubom kvalitného vzdelania, ktoré vo svojej profesionálnej kariére maximálne uplatní. Z tohto pohľadu bola konferencia MARVI podelením sa a výmenou vedomostí a skúseností v boji o uchádzačov o štúdium. Samozrejme ostalo pri teoretickej rovine. Odovzdávanie know how sa nekonalo. Prínosom boli aj prezentácie o praktických marketingových metódach a skúsenostiach, ktoré majú zabehnuté a úspešné firmy a je nimi možné obohatiť marketingové praktiky vzdelávacích inštitúcií. Na základe jednotlivých príspevkov, oficiálnych aj neformálnych diskusií sa účastníci zhodli, že vzdelanie už nie je len službou spoločnosti, ale stále viac sa stáva sa tovarom. Síce špecifickým, lebo ide o dlhodobý proces a pre úspešnú realizáciu vyžaduje aj aktívnu účasť zákazníka – študenta, ale čoraz viac skutočne spĺňa kritériá ponúkaného tovaru. Je teda nevyhnutné, aby vzdelávacie inštitúcie venovali pozornosť jeho špecifickej marketingovej stratégii.

    Dvadsaťsedem príspevkov od štyridsaťjeden účastníkov zo siedmych vysokých škôl zo SR, dvoch z ČR a štyroch firiem vyšlo vo forme zborníka, ktorý si účastníci odniesli v elektronickej podobe.
  
  
    text, foto: Soňa Jarošová    







gen. Dr. M. R. Štefánik
 
 
  e-mail AOS  Stravovanie WEGA
 
  Facebook AOS  YouTube AOS
   NATO - SHAPE    NATO    EU    Ministerstvo Obrany OS SR    Generálny štáb OS SR    Allied command transformation
© Copyright 2008 KIS Aktualizované Untitled Document 07. júla 2023   (3049)