V aule Akadémie ozbrojených síl (AOS) bolo 3. júla 2018 slávnostne promovaných 68 mladých poručíkov Ozbrojených síl SR, ktorí splnili požiadavky 2. stupňa externého vysokoškolského štúdia. Vysokoškolské diplomy si prevzali z rúk rektora AOS doc. Ing. Jozefa Putteru CSc. V akademickom roku 2017/2018 absolvovali dvojročné štúdium v nasledovných študijných programoch: Bezpečnosť a obrana štátu (magisterské štúdium), Vojenské spojovacie a informačné systémy, Výzbroj a technika ozbrojených síl – elektrotechnické systémy, Výzbroj a technika ozbrojených síl - strojárstvo, Zbrane, munícia a mobilná technika (inžinierske štúdium). Noví magistri a inžinieri ukončili pred dvomi rokmi bakalársky stupeň denného vysokoškolského štúdia na AOS a ako poručíci pôsobili už v útvaroch ozbrojených síl v celej SR. 2. stupeň vysokoškolského vzdelania dosiahli externým štúdiom.
Inžinierske a magisterské promócie sa v tomto roku spojili so 45. výročím zriadenia vysokého vojenského školstva na Liptove. Ako uviedol rektor: “Je to doba, ktorá vytvorila priestor pre základnú sumu poznatkov a skúseností v súvislosti s optimálnou organizáciou a obsahom štúdia. To viedlo k tomu, že akadémia prechádza na súvislé 5-ročné denné štúdium“. Konštatoval, že ambíciou školy je garantovať vysoký štandard výučby svojich študentov a vytvárať podmienky pre jej rozvoj z dlhodobého hľadiska.
Rektor pri promočnom akte udelil vecný dar a dekrét najlepšieho študenta v študijnom programe:
por. Mgr. Jakubovi Murčekovi (študijný program Bezpečnosť a obrana štátu), por. Ing. Andrejovi Fedákovi, (študijný program Vojenské spojovacie a informačné systémy), por. Ing. Martinovi Škultétymu (študijný program Výzbroj a technika ozbrojených síl, strojárstvo) a rtm. Ing. Pavlovi Hornému (študijný program Výzbroj a technika ozbrojených síl – elektronické systémy).
Ako vzor študentom uviedol gen. Milana Rastislava Štefánika, jeho húževnatosť a cieľavedomosť plniť si svoje sny a predsavzatia a doplnil, že absolvovanie vysokoškolského štúdia predstavuje len jeden z krokov ich ďalšieho osobnostného rozvoja.
|