Medzinárodný kurz pre štábnych dôstojníkov, ktorý sa konal 27. septembra až 26. novembra 2021, bol ukončený slávnostnou ceremóniou posledný deň v priestoroch oddelenia medzinárodných kurzov Akadémie ozbrojených síl gen. M. R. Štefánika (AOS).
Kurzu ISOC 25 sa zúčastnilo 9 dôstojníkov v hodnostiach kapitán až major zo Slovenskej republiky, 1 kapitán a 7 nadporučíkov z Českej republiky, 2 nadporučíci z Lotyšska a jeden kapitán z Národnej Gardy Indiana.
V AOS sa pripravovali 9 týždňov, počas ktorých absolvovali problematiku plánovania a vedenia vojenských operácií na taktickom stupni velenia v súlade so štandardmi NATO, a to v celom spektre konfliktov v medzinárodnom prostredí. Oboznámili sa s používaním jednotiek rôznych špecializácií a služieb a taktiež s organizačnými štruktúrami jednotlivých bojových jednotiek na taktickej úrovni. Získali základné informácie a zručnosti potrebné pre vojenský rozhodovací proces a sú pripravení pre spoločnú činnosť vo všetkých fázach prípravy a plánovania na taktickej úrovni.
Záverečná ceremónia sa konala 26. novembra 2021. Vzhľadom na pandemickú situáciu prebehla v komornom duchu a za dodržania všetkých predpísaných opatrení. Prorektor pre vzdelávanie plk. Ing. Aurel Sabó, PhD. označil ISOC 25 ako snáď najlepší z doterajších kurzov a vyzdvihol, že nie len získané vedomosti, ale aj sociálne kontakty, ktoré si študenti navzájom vytvorili, sú veľmi dôležité. Samotní študenti ocenili skvelú prácu lektorov ako aj podporného tímu a tiež vzájomnú pomoc medzi študentmi pri riešení jednotlivých úloh.
Aj keď bol ISOC 25 zasiahnutý zhoršujúcou sa pandémiou, jeho priebeh a hlavne dosiahnuté výsledky študentov považujeme za veľmi úspešné a veríme, že bude absolventom osožný v ich ďalšej kariére, či už v rámci národných ozbrojených síl, ako aj pri medzinárodnom pôsobení. Podľa slov náčelníka oddelenia medzinárodných kurzov pplk. Ing. Jozefa Kuchtu, študenti na začiatku kurzu začali skladať „puzzle“, z ktorých za pomoci inštruktorov poskladali celistvý obraz a ten môžu teraz využiť pri vykonávaní úloh v praxi.
|